رئیسی از بندر نوشهر بازدید کرد گلایه امام جمعه موقت تهران از مصوبه مجلس برای تعطیلی شنبه‌ها آیت‌الله علم‌الهدی: سیل اخیر یک بحران غافلگیرکننده بود| ابراز تسلیت به خانواده‌های داغدار مشهد و خراسان رضوی شماره شهدای نوار غزه به ۳۵ هزار و ۳۰۳ تن رسید رئیسی: اقدامات انجام‌شده برای اقتصاد دریامحور در کشور کافی نیست تعیین محل جدید سفارت جمهوری آذربایجان در ایران فرمانده کل ارتش: جهان به دو دوره قبل و بعد از عملیات «وعده صادق» تقسیم شد سفارت رژیم صهیونیستی در استکهلم هدف قرار گرفت روسیه حملات گسترده اوکراین با ده‌ها پهپاد و شهپاد را خنثی کرد گفت‌وگوی تلفنی رئیس جمهور با استاندار خراسان رضوی| پیگیری وضعیت امدادرسانی به سیل‌زدگان تعطیلی محور‌های گردشگری، تفریحی و بوم‌گردی مشهد تا روز دوشنبه (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) روزنامه تایمز اوراسیا از فعالیت ۲۳ گروه بزرگ تروریستی در افغانستان خبرداد درخواست ایتالیا از رژیم صهیونیستی برای پایان عملیات نظامی در رفح رئیسی در مصلی ساری: استفاده از تولید داخل برای ما در اولویت است برگزاری جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران خراسان رضوی | وزیر کشور: خسارات سیلاب مشهد را حل و فصل می‌کنیم + فیلم عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب در مشهد: عملیات وعده صادق مفهوم ایران قوی را در معرض دید قرار داد افسران میدان جنگ شناختی با دشمن، اصحاب رسانه و روابط‌عمومی‌ها هستند حملات هوایی سنگین رژیم صهیونیستی به شرق لبنان + فیلم (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله پهپادی مقاومت عراق به جنوب فلسطین اشغالی (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

سورنا ستاری: آموزش و پرورش دانش‌بنیان‌ها را به‌رسمیت بشناسد| برگزاری المپیاد‌های نانو و سلو‌ل‌های بنیادی بدون سهمیه کنکور

  • کد خبر: ۱۲۲۱۴۳
  • ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۲
  • ۱
سورنا ستاری: آموزش و پرورش دانش‌بنیان‌ها را به‌رسمیت بشناسد| برگزاری المپیاد‌های نانو و سلو‌ل‌های بنیادی بدون سهمیه کنکور
معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور گفت: المپیاد‌های نانو و سلول‌های بنیادی بدون سهمیه کنکور توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شده و استقبال‌های خوبی از آن صورت گرفته است.

به گزارش شهرآرانیوز، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در سی و ششمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور با اشاره به اینکه آموزش و پرورش باید به نوآوری نزدیک شود، گفت: در همین راستا معاونت علمی ابزار‌هایی از قبیل شرکت‌های دانش‌بنیان، خانه‌های خلاق و نوآوری و شرکت‌های خلاق دارد که آموزش و پرورش می‌تواند از آن‌ها بهره گیرد.

ستاری در این اجلاس با بیان اینکه در سالیان گذشته فعالیت‌های زیادی با آموزش و پرورش خصوصاً در حوزه نخبگانی داشتیم، گفت: البته در این حوزه همیشه چالش‌هایی وجود داشته، اما بهترین برخورد در حوزه نخبگانی در چند ماه اخیر بوده است.

وی با اشاره به اینکه همواره تغییر ریل در حوزه آموزش و پرورش دغدغه بوده، اظهار کرد: حوزه آموزش و پرورش بسیار وسیع است و نسبت به آن ترس وجود دارد، همچنین سرعت رشد تکنولوژی بسیار بالاست و آینده خیلی قابل پیش‌بینی شده است.

ستاری با بیان اینکه سرعت رشد فناوری در حوزه بیوتکنولوژی و هوش مصنوعی بسیار زیاد شده است، ادامه داد: ماشین در حال جایگزینی بر انسان‌ها است، در همین راستا تعاملات با آموزش و پرورش می‌تواند در حوزه تکنولوژی و فناوری‌ها باشد.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به اینکه گفته می‌شود پدیده کنکور این سیستم را گروگان گرفته و من هم نیز منتقد آن هستم، گفت: باید آموزش و پرورش به جامعه نزدیک شود مانند اتفاقی که در دانشگاه‌ها افتاد.

به گفته ستاری دانشگاه باید در خدمت جامعه باشد و همچنین از بودجه دولتی دور شود و بخشی از درآمد را از فروش تکنولوژی‌ها و دستاورد‌های بومی خود به دست آورد.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: نمونه‌هایی وجود دارد که جوانان زیر ۱۸ سال هم استارتاپ اداره می‌کنند و در این سنین هم استعداد‌های فوق العاده‌ای وجود دارد، اما به صورت کلی چنین انتظاری از آموزش و پرورش وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تجربه‌های موفقی در طرح شهاب داشته است، گفت: خیلی مهم است که جوانان وقتی به سن ۲۰ سال می‌رسند استعداد آن‌ها کشف شده باشد و آینده خود را با توجه به آن رقم بزند.

ستاری با بیان اینکه المپیاد‌های نانو و سلول‌های بنیادی بدون سهمیه کنکور توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شده که استقبال‌های خوبی صورت گرفته، ادامه داد: با سرمایه‌گذاری که معاونت انجام داده پژوهش‌سرا‌ها توسعه یافته و با دستگاه‌های ایران ساخت تجهیز شده‌اند، همچنین بسیاری از دستگاه‌ها صادرات نیز داشته‌اند.

به گفته معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری بومی‌سازی تجهیزات به جوانان احساس جسارت می‌دهد، در این راستا آموزش و پرورش و خیرین می‌توانند در تجهیز پژوهش‌سرا‌ها مشارکت داشته باشند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: آموزش و پرورش باید شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق و خانه‌های خلاق و نوآوری را در بحث آموزش به رسمیت بشناسد و کار‌های آن‌ها را پیگیری کند.

وی با اشاره به اینکه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همواره کنار آموزش و پرورش است، افزود: در یکسری حوزه‌ها قبلاً همکاری انجام شده و در برخی حوزه‌ها هم هنوز هیچ همکاری صورت نگرفته است، معاونت آمادگی دارد بودجه‌هایی را برای این همکاری‌ها اختصاص دهد.

ستاری با بیان اینکه وقتی در حوزه آموزش هزینه‌ای صورت می‌گیرد باید چند سال بعد اثرات آن را در اقتصاد و جامعه ببینیم، گفت: در حال حاضر نیز تأثیرگذاری وجود دارد، اما باید بشتر شود، بهترین جا برای سرمایه‌گذاری حوزه آموزش است.

وی با اشاره به اینکه ابزار‌هایی از قبیل شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز نوآوری در اختیار معاونت است که می‌تواند در این راستا استفاده شود، ادامه داد: موضوعات در حوزه فناوری‌های نرم و علوم انسانی در قالب انیمیشن، فیلم، لباس و مد تبدیل شوند که خانه‌های خلاق و نوآوری و شرکت‌های خلاق در این راستا عمل می‌کنند و عامل ورود علوم انسانی به جامعه هستند.

ستاری ادامه داد: آموزش و پرورش باید شرکت‌های دانش بنیان و خلاق آموزشی را به رسمیت بشناسد، البته باید بر آن‌ها نظارت کند، اما همین شرکت‌ها مشتریان خوبی در خارج از کشور دارند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه می‌توان کشف استعداد را در مراکز نوآوری انجام داد، گفت: برنامه‌نویسی از حوزه‌های بسیار مهمی است که تا یک سن مشخصی می‌توان از آن بهره گرفت، آموزش این حوزه باید در بین دانش‌آموزان توسعه پیدا کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
0
0
تورابه قران به فکر نیروی خدماتی باشیدماهم زن وبچه داریم
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->